Ho chi minh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lenette Iren - WaarBenJij.nu Ho chi minh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lenette Iren - WaarBenJij.nu

Ho chi minh

Blijf op de hoogte en volg Lenette

19 Augustus 2016 | Vietnam, Hanoi

Dinsdagavond kwam ik aan in deze mega drukke stad. Deze stad is veel meer ontwikkeld ten opzichte van Hanoi en ik vind de stad geweldig! Ik heb nog nooit zoveel scooters bij elkaar gezien. Ineke (1 van de zusjes) zei tegen mij, nou als je hier over durft te steken dan durf je dat zelfs over de Nederlandse snelweg. Ik kwam laat aan in mijn hostel en hierdoor was de pub crawl al vertrokken. Bij het hostel had ik gelijk een middagtour naar de cu chi tunnels geboekt. 's ochtends ging ik de stad verkennen, na een beetje gezocht en rondgedwaald te hebben kwam ik terecht komt een leuke markt waar ik eindelijk leuke souvenirs kon kopen. Om 13.00 werd ik opgehaald om naar de tunnels te gaan. Je zat uiteindelijk langer in de bus dan dat je daar was, maar het was interessant om te zien. Uiteindelijk zelf ook nog een stuk door de tunnels gekropen. Ik ben helemaal niet zo bang voor kleine ruimtes, maar de jongen die achter mij liep (hij was nogal dik en groot) vond het allemaal niet zo leuk en raakte een beetje in paniek. Ik had gekozen om maar 20 meter door de tunnels te kruipen en dat was lang zat. Ze hebben de tunnels 30 cm ruimer gemaakt voor toeristen, maar zelfs dat was voor ons westerlingen nog ontzettend krap. Voor de rest kreeg je daar een rondleiding en lieten ze aan de hand van poppen zien hoe de mensen daar geleefd hadden. 's avonds had ik afgesproken om met de zusjes te gaan eten, want zij waren inmiddels ook aangekomen. Alles moet natuurlijk zo goedkoop,  maar wel zo goed mogelijk en daarbij is tripadvisor een hele goede hulp. Heel lekker vietnamees gegeten en savonds nog over de avondmarkt gestruind. De zusjes zijn de beste onderhandelaars, je moet hier namelijk 80 procent onder de prijs gaan zitten en dan betaal je natuurlijk als nog te veel.

De volgende dag hadden we afgesproken om samen een tour over de mekong delta te doen.  Na uitgezocht te hebben wat de goedkoopste optie was gingen we met het hostel waar ik sliep mee. Om 8 uur werden we opgehaald en vertrokken we naar de mekong. Daar aangekomen gingen we eerst honing thee drinken en kregen we de gelegenheid om met een soort wespennest de foto te gaan. Wij durfden alleen niet, want er liep ook een kakkerlak op. Ook hadden wij een hele snuggere koreaan in onze groep die dacht leuk te zijn om op die wespennest  te duwen. Vervolgens,  wespennest  bijna gevallen en overal wespen.  Na de thee mochten we genieten van een optreden van een lokale band. Mijn God wat een kattengejank, je kon een cd kopen, maar al zouden ze je hem cadeau doen dan nog zou je hem niet willen hebben. Hierna gingen we in een kano de mekong delta over. Op een ander stukje land kregen we te zien hoe ze de kokosnoten gebruikten en vervolgens was het tijd voor de lunch en je zal het niet raden, wederom rijst hmmmm! Na de lunch vervolgde de reis zich naar een tempel met enorme budha beelden. Rond 17 uur waren we weer terug in ho chi minh city en gingen we ons klaarmaken voor avondeten. We hebben lekker westers gegeten op mijn laatste avond en uiteindelijk afscheid genomen.

Vandaag is alweer mijn laatste dagje. Nu zit ik me op te vreten achterin de taxi bij 1 of andere seniele vent die zijn gaspedaal niet kan vinden.  Serieus om gek van te worden, we hebben in de 20 minuten dat ik in de taxi zit nog geen 1 keer harder gereden dan 20 km. Het liefst wil ik er wat van zeggen, maar ik doe het naar niet. Stel je voor dat ik de taxi uit wordt gezet. Ook heb ik al 100 keer geprobeerd om online in te checken, maar ook dat lukt niet. Haha, ik ben zenuwachtig, maar het zal vast allemaal goedkomen. Je moet ook geen boeken lezen zoals 'levenslang in thailand' daar word je helemaal paranoïde van. Bij iedere souvenir die ik heb gekocht was ik bang dat ze er drugs in hadden gestopt, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik vlieg zometeen naar Bangkok, waar ik een airport hotel heb geboekt. Ik heb besloten Bangkok zelf niet in te gaan, omdat ik er maar een hele korte tijd ben en Bangkok al gezien heb. Morgen alweer naar huis, ik kan niet wachten op eindelijk weer normaal eten. En mijn maag zal mij ook dankbaar zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2016

Ho chi minh

17 Augustus 2016

Hoi an

17 Augustus 2016

Hue

11 Augustus 2016

Dong hoi

10 Augustus 2016

Halongbay
Lenette

Actief sinds 31 Juli 2016
Verslag gelezen: 897
Totaal aantal bezoekers 3254

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: