Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lenette Iren - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lenette Iren - WaarBenJij.nu

Hue

Blijf op de hoogte en volg Lenette

17 Augustus 2016 | Vietnam, Hanoi

Hue en easy riders

Het is al een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, ik was namelijk te druk met in de zon liggen en ontspannen.
Op woensdagochtend ben ik met de trein van dong hoi naar hue vertrokken. De trein was verassend modern en comfortabel. Na 3 uurtjes kwam ik aan in hue en margriet en ik sliepen in hetzelfde hostel. Samen zijn we met de taxi naar ons hostel vertrokken. Het hostel was tot nu toe 1 van de slechtste hostel waar ik geslapen heb. Alles was ontzettend klein. We moesten met 10 personen 1 wc en 1 douche delen die in dezelfde ruimte was. Het was dus altijd file bij de wc en mijn bed lag daar tegenover. Hue zelf vond ik niet zo bijzonder. Je hebt daar het keizerlijk paleis, wat niet zozeer indrukwekkend was door de mooie gebouwen, maar de keizerlijke tuinen waren wel enorm in omvang. Margriet en ik hadden het briljante idee dat we er wel naar toe konden lopen want het was maar een half uurtje lopen. Eenmaal bij het paleis aangekomen hadden we een beetje rondgestruind, maar we hadden het snel al gezien. Onze voetjes waren moe dus we wilden niet terug lopen. Overal stonden fietstaxi's, die veel te veel geld vragen voor zo'n klein stukje. Maar helaas, als je eenmaal interesse had getoond kwam je er niet meer zo snel van af. Uiteindelijk zijn we met de taxi teruggegaan richting ons hostel en hebben we daar nog wat gezeten en wat gedronken. Terug bij het hostel hadden we twee andere meisjes ontmoet. 1 Nederlandse en 1 Amerikaanse. Afgesproken om savonds samen te gaan eten. We kijken iedere keer op tripadvisor voor goede restaurants en deze keer gingen we voor de nummer 2 op de lijst. Een vietnamees restaurant waar we een menu hadden genomen voor 4 personen. Ik verleg hier echt mijn grenzen, want ik proef alles. De wijn was hier eindelijk ook redelijk goedkoop dus we hadden een flesje rood besteld. Niet heel lekker, maar na 2 glazen smaakt alles wel prima. Savonds redelijk op tijd naar bed, want we waren moe van de afgelopen paar reisdagen. De volgende ochtend kon ik uitslapen want ik zou om 9 uur opgehaald worden door easy riders. Helaas kwam van dit uitslapen niet veel terrecht omdat de mensen in mijn hostel niet veel rekening hielden met anderen. Zo gingen de lichten aan, hele tassen werden 10 keer ingepakt. Licht in de badkamer aan wat recht op mij scheen, geen deuren dicht. Dus tja, toen waren we allemaal maar om half 7 wakker.

Rond 9 uur werd ik opgehaald door een jongen van easy riders. Achterop de motor reden we door de mooiste landschappen. Dit is zeker 1 van de leukste dingen die ik hier heb gedaan. Om het uur stopte hij ongeveer en dan kon ik wat drinken en foto's maken van het uitzicht. De tweede stop was bij een waterval waar ik kon zwemmen. Toen ik daar naartoe liep zag ik margriet zitten en we zijn daarna samen verder gegaan met de motor. Super gezellig. Onderweg hebben we meerdere stops voor foto's gemaakt en we zijn ook gestopt bij de marble Mountain. Dit was ook een grot die ze hadden omgebouwd tot een soort tempel. Grappig om te zien en je kon ook helemaal naar boven om het uitzicht te bekijken. Gelukkig liggen margriet en ik qua culturele dingen wel op 1 lijn. We wilden allebei niet perse naar boven en hebben beneden op een bankje nog even gezeten. (We konden niet te snel terugkomen anders dachten onze gidsen dat we het niet leuk vonden of ondankbaar waren). Hierna vervolgden we onze weg naar hoi an en hier gingen we ook allebei een andere kant op. Ik sliep in een ander hostel, iets buiten de stad, omdat alle leuke hostels vol zaten. In dit hostel ben ik wel weer de twee Nederlandse zusjes tegengekomen wat heel gezellig was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2016

Ho chi minh

17 Augustus 2016

Hoi an

17 Augustus 2016

Hue

11 Augustus 2016

Dong hoi

10 Augustus 2016

Halongbay
Lenette

Actief sinds 31 Juli 2016
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 3252

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: